dijous, 8 de gener del 2009

O8O1O9

1. Busca en el diccionari el significat dels mots següents i esriu-lo en la llibreta. Després, fes una frase amb cadascun.
Espolsar: Netejar de pols alguna cosa, especialment fregant-la o donant-li cops. Aquesta tarda netejaré el pols de la meva habitació.

Còdols: Fragment de roca dura, de dimensions variables (6-25 cm), que per l'acció de les aigües i el rodolament sol ésser llis i arrodonit. L'altre dia vaig trobar un còdol d'un conglomerat.

Setrilleres: Petit estri de metall, de fusta, etc, que porta dos setrills, l'un per a l'oli i l'altre per al vinagre. Al restaurant em van donar una setrillera amb l'amanida.

Estigma: Taca, cicatriu o impressió a la pell. De petita em vaig caure , i de la ferida em va sortir un estigma.

Escorxador: Lloc destinat a matar i escorxar el bestiar. El meu germà va anar a un escorxador d'excursió per veure com mataven al bestiar.

S'afanya: Que fa les coses ràpides , com si es donès pressa. El meu fill s'afanya sol fent els deures.

Assessoria: Oficina dedicada a l'assessorament en un camp especialitzat, despatx de l'assessor. Em van donar un treball que tenia que treballar en una assessoria.

Curullar: Omplir (un recipient) fins a formar curull, fins a vessar. L'altre dia m'estaba possant suc , em vaig despistar i em va curullar.

Número de visites

Estadisticas y contadores web gratis
Estadisticas Gratis