dijous, 8 de gener del 2009

O8O1O9

7. Explica els diferents significats de les parelles de mots següents i fes una frase amb cadascun.

Vall: Mena de terrassa el perfil superior de la qual és format per dos cims entre els quals s'obre una depressió. El meu amic va arribar a la vall d'aquella muntanya.
Ball:Composició musical o ordenació de moviments formant un tot determinat per a ésser ballat (vals, tango, rigodons, sardana). A la festa de la meva tieta em van concedir un ball.

Cigne:Gènere d'ocells palmípedes de l'ordre dels
remet anseriformes, de dimensions mitjanes, variables segons les espècies. Al llac del poble de la meva avia hi havien cignes.

Signe:Nom donat als diferents senyals gràfics que complementen les notes d'una partitura i en permeten una interpretació correcta (silencis, dinàmica, ritme, etc). A l'escritura hi havia un signe molt extrany.

Avis: Pares de la teva mare o pare. Els meus avis per nadal em van regalar diners.
Avís: avissar a algú , advertir-lis. Em van donar un avís de que no tenia que anar cap aquella zona.

Buit: espai sense res. A l'esglèsia hi havia un buit molt gran als sellents.
vuit: Número que expressa cuantitat de coses que tenen o poden haver. Tenia vuit bolígrafs pero em van robar un.

Bé: Tot allò de què hom pot disposar jurídicament per a treure'n un profit o una utilitat. Aquella frase em va sentar bé.
Be: Qualsevol dels representants de l'espècie Ovis aries: ovella, marrà, anyell, etc. A davant del col·legi em vaig trobar un be sol.

Signar: Expressar (un pensament) amb un moviment, una acció o un gest. L'altre dia el meu pare em va signar amb el cap que no li agradava aquella proposta.
Designar:Determinar pel seu nom o per algun tret distintiu (una persona o cosa). Aquella dona em va designar com era el seu fill.

Dona:Persona del sexe femení que ja ha arribat a la pubertat. La meva filla ja es una dona.
Dóna: Donar alguna cosa, regalar-li. La meva avia li dóna un mocador a aquell nen.

Número de visites

Estadisticas y contadores web gratis
Estadisticas Gratis